pauweddings.nl » Weddingplanner, ceremoniemeester, bruiloft in italië

Masthead header

FAQ

Hoelang voor onze bruiloft moeten we jou inschakelen?

Wanneer jullie willen. Met sommige bruidsparen werk ik ruim een jaar aan hun bruiloft terwijl anderen slechts twee maanden van tevoren bij mij komen. Alles kan. Hou er wel rekening mee dat wanneer de voorbereidingstijd korter is, er meer beslissingen op korte termijn genomen moeten worden. Maar soms past dat gewoon beter bij een stel!

Hoe verloopt het kennismakingstraject?

Jullie benaderen mij, telefonisch of via een mailtje. Daar reageer ik zo snel mogelijk op. Vaak zal ik wat aanvullende vragen stellen. Zo wil ik altijd graag weten: hoeveel gasten jullie ongeveer gaan uitnodigen, of jullie al enig idee van het programma van de dag hebben, wat je van mij verwacht en wat jullie totaalbudget ongeveer is. Wanneer jullie daar dan weer op gereageerd hebben, volgt er meestal een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Op basis van dat gesprek maak ik vervolgens een persoonlijke offerte voor jullie.

Waarom eerst kennismaken? Kun je ons niet gewoon direct een offerte mailen?

Ik stuur jullie met liefde een offerte! Dit doe ik echter pas na een persoonlijke kennismaking. Want ik wil weten met wie ik ga werken en dat willen jullie vast ook! Daarnaast maak ik altijd een offerte op maat en dat betekent dat ik veel informatie nodig heb; des te beter sluit mijn offerte aan op jullie wensen.

Wat reken je voor het kennismakingsgesprek?

Het kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend; hier zijn geen kosten aan verbonden. Ik krijg vaak van bruidsparen terug dat het kennismakingsgesprek ook een half adviesgesprek is; noem het enthousiasme!;-)

Welke kosten betalen wij aan jou wanneer we met PAUWeddings in zee gaan?

Je betaalt mij alleen mijn vooraf afgesproken fee op basis van een uurtarief. Alle andere kosten worden door de betreffende leveranciers rechtstreeks aan jullie gefactureerd en jullie betalen ook hoeveel je aan welk onderdeel wilt uitgeven (zo vindt de één styling heel belangrijk en de ander helemaal niet; logisch dat er dan een ander prijskaartje aan dat onderdeel hangt). Wanneer ik ook de styling voor jullie regel, staan ook de kosten voor de hiervoor benodigde uren gespecificeerd in mijn offerte en voordat ik materiaal ga aanschaffen, ontvang je eerst een stylingplan inclusief bijhorende materiaalkosten van mij.

Hoe onderhouden we contact gedurende de voorbereidingen?

Het meeste contact verloopt via de mail. Afhankelijk van hoe lang er tussen onze kennismaking en de bruiloft zit, zullen we elkaar ook nog X maal zien en natuurlijk kunnen we tussendoor ook bellen of Skypen.
En ik werk met een heel handig online systeem waarin wij documenten delen en waarin je de status van de organisatie kunt volgen en zaken makkelijk terug kunt vinden.

Ik heb al een ceremoniemeester in de familie aangewezen maar we willen ook met jou in zee… hoe gaat dat?

Dat gaat prima! Het gebeurt vaker dat ik als weddingplanner of ceremoniemeester naast een ‘familiaire ceremoniemeester’ wordt ingezet. Dit betekent voor hem/haar vaak een leukere bruiloft, simpelweg omdat ik de meeste taken op me kan nemen en hij/zij slechts die dingen hoeft te doen die hij/zij leuk vindt of die misschien een meer persoonlijke insteek vragen (zoals persoonlijke verrasingen etc.). Ik bespreek dit altijd eerst met jullie en neem daarna contact op met jullie ceremoniemeester om alles af te stemmen.

Wordt het wel echt mijn bruiloft als ik jou als weddingplanner inschakel?

Ja! Ik werk voor en met jullie aan jullie bruiloft maar jullie behouden de eindregie en bepalen wat we wel en niet doen. Ook wanneer jullie bepaalde zaken liever zelf organiseren; prima. Ik zeg altijd ‘wel de lusten, niet de lasten’. Verder werk ik altijd in stijl van het bruidspaar; zowel qua communicatie (de één doet alles liever via de mail, de ander houdt meer van bellen bijvoorbeeld0 maar ook qua styling en hoe alles op jullie bruiloft eruit gaat zien.

Met welke leveranciers werk jij?

Ik werk met alle leveranciers. Uiteraard heb ik in de loop der jaren een netwerk opgebouwd van leveranciers die goed zijn in hun werk en die ik vertrouw maar ik ga voor jullie ook graag op zoek naar ‘beter passende leveranciers’ of gewoon andere leveranciers. Ook wanneer jullie zelf leveranciers in gedachten hebben, kan dat. Ik ben altijd kristisch maar ook nieuwsgierig en ik vertrouw naast mijn zakelijke instinct ook mijn buikgevoel!

Een weddingplanner, dat klinkt goed maar is toch veel te duur voor ons?

Ik ben van mening dat er voor ieder budget een passende oplossing te vinden is in mijn pakketten. Van weddingplanning of ceremoniemeesterschap tot een los adviesgesprek of weddingcoaching. Meer informatie? Check de pagina over kosten (onder informatie).

Waarom hanteer je geen vaste prijzen voor weddingplanning of ceremoniemeesterschap?

Omdat dit echt maatwerk is. De één wil bijvoorbeeld wel dat ik alle RSVP’s verwerk of de styling verzorg, terwijl de ander dit liever zelf doet en soms zijn bepaalde onderdelen ook al geregeld. Vandaar.

Wat nou als jij ziek wordt?

Ook dat is geregeld. Ik werk graag en veel samen met Lovely Day weddingplanning. Wij assisteren elkaar bij bruiloften en zijn tevens elkaars back up. We werken met dezelfde formats voor bijvoorbeeld het draaiboek en we houden elkaar gedurende de voorbereidingen op de hoogte zodat we i.g.v. nood kunnen inspringen. Zo ben je op je grote dag verzekerd van goede begeleiding. Een veilig en fijn gevoel!

Als we jou als weddingplanner inhuren, ben je dan ook onze ceremoniemeester op de dag zelf?

Ja graag! Ik heb immers zelf alle voorbereidingen gedaan en ken het programma als geen ander. Met veel liefde ben ik er op jullie grote dag zelf bij om alles in goede banen te leiden. Ik ben dan ook jullie aanspreekpunt en ook dat van jullie gasten, de locatie en alle andere leveranciers. De kosten voor het ceremoniemeesterschap zijn inclusief in de weddingplanning fee.

Als we jou als weddingplanner inhuren, verzorg je dan ook de styling?

Dat kan. Wanneer er tijd is, kan ik sowieso basisstyling neerzetten/ophangen maar ik ben niet standaard jullie stylist. Uiteraard is het afhankelijk van jullie wensen , wat er mogelijk is. Ik werk hiervoor samen met diverse stylisten, ik kan het zelf verzorgen of ik neem een assistent mee die de styling voor jullie kan verzorgen E.e.a. is uiteraard afhankelijk van jullie budget maar alles is mogelijk. VoorItalië bruiloften verzorg ik meestal wel de gehele styling. Laten we het vooral bespreken!

If we hire you as our wedding planner, will you also take care of styling?

I can, but it depends on the amount of time available and your wishes. Everything depends on your wishes and the budget. I have worked with several different stylists, I can do it myself or I can bring in my own assistant that takes care of styling. For Italian weddings; I most often do take care of all styling. Anything is possible, so above all, let’s discuss it!

If we hire you as our wedding planner, does this automatically mean your will be the master of ceremony on the wedding?

I would very much like that! Organizing everything prior to the wedding, there’s probably no one that knows the program better. I’d be a privilege to make sure everything goes as planned. I will support you throughout the day, as the main contact as well as for guests, suppliers and all of the locations. This is included in my wedding planning fee. So yes 🙂

What if you fall ill?

Another situation I took care of. I often work together with Lovely Day weddingplanning, a very enjoyable cooperation. We assist each other at weddings and can take over each other’s project on the wedding day if necessary. We’ve combined our format for scripts and keep each other informed on projects whilst preparing for a wedding. This means we can step in anytime if a situation does so require. This means you can rest assured and feel confident your wedding receives the support and guidance it requires. A warm and comforting feeling.

Why are your rates not fixed for wedding planning or wedding day coordinator duties?

Simply because it will always be a custom built service, based on your wishes and expectations. Some require me to process all RSVP’s or take care of the styling as well, where other do that themselves, or already have it covered.

Wedding planner sound great! But would we be able to afford it?

I am certain every budget has a suitable option in the packages I offer. From complete weddingplanning or being your wedding day coordinator till helping you out with specific matters during preparation in the form of a coaching/consultation session.

Which suppliers do you work with?

I’ll work with any. I’ve obviously built up a network of good suppliers over the years, those that I trust and have shown they deliver. I am more than happy to find other, more suitable suppliers. Or if you specific ideas on who to work with, I welcome suggestions. I am very keen on quality but also very curious, confident that both my business instinct and intuition will guide me.

Will it really be our wedding when we ask you take care of things as our wedding planner?

Yes! I work for you and together with you on your wedding. You will always have a final say in things, deciding what to do and what not. If you want to organize certain parts of the wedding yourself, not a problem! I always say: enjoy the benefits, let me worry about the burdens. Furthermore I work in the modus and style that reflects the couple; both in communication (some prefer e-mail, others use the phone) and styling and everything that concerns the look and feel of your wedding.

We’ve already asked someone to act as a master of ceremony but we also want to work with you. How do we go about that?

This shouldn’t be a problem! It happens more often that I work side by side a previously selected master of ceremony, usually a good friend or family member of the couple. This actually means that the wedding will be more enjoyable for this friend/family member, since I will be doing most of the work. She/he then only needs step in when requested, for example because the situation requires that personal touch. I will always discuss this with you before I contact the masters of ceremony to communicate and arrange this.

How do we keep in touch during the preparation?

Most of our communication will be via e-mail and through my online wedding system, allowing us to work in the same documents and giving you a full overview of where we are in the organisational process. Depending on how much time between our first meeting and the wedding we will sit down together x-number of times. Obviously it is always possible to pick up the phone or use skype.

How much do we pay you when we hire PAUWeddings?

My fee (based on my hourly fee) is set and communicated in advance so you know exacctly what I will do for you. All other costs from other suppliers are forwarded to you directly. You decide how to spend your money and on what part of the wedding. Some feel styling is the most important where other much rather focus on location or photographer. As such it’s not strange the cost per item will differ.

How much do you charge for the initial meeting?

Our first meeting comes at no additional charge. Couples often tell me that the first meeting also feels in part like a consultation, call it enthousiasm!

Why first meet? Can’t you just send us a proposal?

I more than happily to send you an offer! However I don’t want to before I had the opportunity to personally meet you. I want to know whom I work for as I am sure you want that to! I then create a personalized offer, which means I need lots of information. Something that guarantees my offer will match your ideas and wishes (and after meeting we know if we have ‘the click’).

What about our initial contact? What is it like?

You contact me via e-mail or phone. I try to respond as fast as I can. Often I have additional questions. Things that I would like to know: the number of guest you plan to invite, any thought on the program of your wedding day, what you’d expect from me, what your total budget is. Once you’ve responded to that I try to arrange a free consultation. Based on that meeting I can then provide you with a personalized offer/proposal.

 

How long before our wedding should we cont(r)act you?

Whatever comes natural. Some couples I start working with more than a year before their wedding, others come to me 2 months before the big day. Everything is possible. Do keep in mind that the longer you wait, the less time you have to decide on essential topics. But sometimes that befits a couple!

Waarom ben je als weddingplanner voor Italië duurder dan als weddingplanner in Nederland/België?

In Italië huur ik vaak geen aparte stylist in maar verzorg ik meestal zelf alle styling op de locatie (materiaalkosten exclusief). Dit kost uiteraard uren in de voorbereiding en ook op locatie. Daarnaast is de organisatie van een bruiloft in het buitenland vaak meer werk doordat je organiseert op afstand (en te maken hebt met de Italiaanse ‘dat komt allemaal wel goed mentaliteit 😉 en tevens zitten de uren van een eventuele locatievisit (de zoektocht naar de juiste locatie voor jullie) hier al bij in.

How long before our wedding should we contract you?

Whatever comes natural. Some couples I start working with more than a year before their wedding, others come to me 2 months before the big day. Everything is possible. Do keep in mind that the longer you wait, the less time you have to decide on essential topics. But sometimes that befits a couple!