pauweddings.nl » Weddingplanner, ceremoniemeester, bruiloft in italië

Masthead header

FAQ

Hoelang voor onze bruiloft moeten we jou inschakelen?

Wanneer jullie willen. Met sommige bruidsparen werk ik ruim een jaar aan hun bruiloft terwijl anderen slechts twee maanden van tevoren bij mij komen. Alles kan. Hou er wel rekening mee dat wanneer de voorbereidingstijd korter is, er meer beslissingen op korte termijn genomen moeten worden. Maar soms past dat gewoon beter bij een stel!

Hoe verloopt het kennismakingstraject?

Jullie benaderen mij, telefonisch of via een mailtje. Daar reageer ik zo snel mogelijk op. Vaak zal ik wat aanvullende vragen stellen. Zo wil ik altijd graag weten: hoeveel gasten jullie ongeveer gaan uitnodigen, of jullie al enig idee van het programma van de dag hebben, wat je van mij verwacht en wat jullie totaalbudget ongeveer is. Wanneer jullie daar dan weer op gereageerd hebben, volgt er meestal een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Op basis van dat gesprek maak ik vervolgens een persoonlijke offerte voor jullie.

Waarom eerst kennismaken? Kun je ons niet gewoon direct een offerte mailen?

Ik stuur jullie met liefde een offerte! Dit doe ik echter pas na een persoonlijke kennismaking. Want ik wil weten met wie ik ga werken en dat willen jullie vast ook! Daarnaast maak ik altijd een offerte op maat en dat betekent dat ik veel informatie nodig heb; des te beter sluit mijn offerte aan op jullie wensen.

Wat reken je voor het kennismakingsgesprek?

Het kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend; hier zijn geen kosten aan verbonden. Ik krijg vaak van bruidsparen terug dat het kennismakingsgesprek ook een half adviesgesprek is; noem het enthousiasme!;-)

Welke kosten betalen wij aan jou wanneer we met PAUWeddings in zee gaan?

Je betaalt mij alleen mijn vooraf afgesproken fee op basis van een uurtarief. Alle andere kosten worden door de betreffende leveranciers rechtstreeks aan jullie gefactureerd en jullie betalen ook hoeveel je aan welk onderdeel wilt uitgeven (zo vindt de één styling heel belangrijk en de ander helemaal niet; logisch dat er dan een ander prijskaartje aan dat onderdeel hangt). Wanneer ik ook de styling voor jullie regel, staan ook de kosten voor de hiervoor benodigde uren gespecificeerd in mijn offerte en voordat ik materiaal ga aanschaffen, ontvang je eerst een stylingplan inclusief bijhorende materiaalkosten van mij.

Hoe onderhouden we contact gedurende de voorbereidingen?

Het meeste contact verloopt via de mail. Afhankelijk van hoe lang er tussen onze kennismaking en de bruiloft zit, zullen we elkaar ook nog X maal zien en natuurlijk kunnen we tussendoor ook bellen of Skypen.
En ik werk met een heel handig online systeem waarin wij documenten delen en waarin je de status van de organisatie kunt volgen en zaken makkelijk terug kunt vinden.

Ik heb al een ceremoniemeester in de familie aangewezen maar we willen ook met jou in zee… hoe gaat dat?

Dat gaat prima! Het gebeurt vaker dat ik als weddingplanner of ceremoniemeester naast een ‘familiaire ceremoniemeester’ wordt ingezet. Dit betekent voor hem/haar vaak een leukere bruiloft, simpelweg omdat ik de meeste taken op me kan nemen en hij/zij slechts die dingen hoeft te doen die hij/zij leuk vindt of die misschien een meer persoonlijke insteek vragen (zoals persoonlijke verrasingen etc.). Ik bespreek dit altijd eerst met jullie en neem daarna contact op met jullie ceremoniemeester om alles af te stemmen.

Wordt het wel echt mijn bruiloft als ik jou als weddingplanner inschakel?

Ja! Ik werk voor en met jullie aan jullie bruiloft maar jullie behouden de eindregie en bepalen wat we wel en niet doen. Ook wanneer jullie bepaalde zaken liever zelf organiseren; prima. Ik zeg altijd ‘wel de lusten, niet de lasten’. Verder werk ik altijd in stijl van het bruidspaar; zowel qua communicatie (de één doet alles liever via de mail, de ander houdt meer van bellen bijvoorbeeld0 maar ook qua styling en hoe alles op jullie bruiloft eruit gaat zien.

Met welke leveranciers werk jij?

Ik werk met alle leveranciers. Uiteraard heb ik in de loop der jaren een netwerk opgebouwd van leveranciers die goed zijn in hun werk en die ik vertrouw maar ik ga voor jullie ook graag op zoek naar ‘beter passende leveranciers’ of gewoon andere leveranciers. Ook wanneer jullie zelf leveranciers in gedachten hebben, kan dat. Ik ben altijd kristisch maar ook nieuwsgierig en ik vertrouw naast mijn zakelijke instinct ook mijn buikgevoel!

Een weddingplanner, dat klinkt goed maar is toch veel te duur voor ons?

Ik ben van mening dat er voor ieder budget een passende oplossing te vinden is in mijn pakketten. Van weddingplanning of ceremoniemeesterschap tot een los adviesgesprek of weddingcoaching. Meer informatie? Check de pagina over kosten (onder informatie).

Waarom hanteer je geen vaste prijzen voor weddingplanning of ceremoniemeesterschap?

Omdat dit echt maatwerk is. De één wil bijvoorbeeld wel dat ik alle RSVP’s verwerk of de styling verzorg, terwijl de ander dit liever zelf doet en soms zijn bepaalde onderdelen ook al geregeld. Vandaar.

Wat nou als jij ziek wordt?

Ook dat is geregeld. Ik werk graag en veel samen met Lovely Day weddingplanning. Wij assisteren elkaar bij bruiloften en zijn tevens elkaars back up. We werken met dezelfde formats voor bijvoorbeeld het draaiboek en we houden elkaar gedurende de voorbereidingen op de hoogte zodat we i.g.v. nood kunnen inspringen. Zo ben je op je grote dag verzekerd van goede begeleiding. Een veilig en fijn gevoel!

Als we jou als weddingplanner inhuren, ben je dan ook onze ceremoniemeester op de dag zelf?

Ja graag! Ik heb immers zelf alle voorbereidingen gedaan en ken het programma als geen ander. Met veel liefde ben ik er op jullie grote dag zelf bij om alles in goede banen te leiden. Ik ben dan ook jullie aanspreekpunt en ook dat van jullie gasten, de locatie en alle andere leveranciers. De kosten voor het ceremoniemeesterschap zijn inclusief in de weddingplanning fee.

Als we jou als weddingplanner inhuren, verzorg je dan ook de styling?

Dat kan. Wanneer er tijd is, kan ik sowieso basisstyling neerzetten/ophangen maar ik ben niet standaard jullie stylist. Uiteraard is het afhankelijk van jullie wensen , wat er mogelijk is. Ik werk hiervoor samen met diverse stylisten, ik kan het zelf verzorgen of ik neem een assistent mee die de styling voor jullie kan verzorgen E.e.a. is uiteraard afhankelijk van jullie budget maar alles is mogelijk. VoorItalië bruiloften verzorg ik meestal wel de gehele styling. Laten we het vooral bespreken!

Waarom ben je als weddingplanner voor Italië duurder dan als weddingplanner in Nederland/België?

In Italië huur ik vaak geen aparte stylist in maar verzorg ik meestal zelf alle styling op de locatie (materiaalkosten exclusief). Dit kost uiteraard uren in de voorbereiding en ook op locatie. Daarnaast is de organisatie van een bruiloft in het buitenland vaak meer werk doordat je organiseert op afstand (en te maken hebt met de Italiaanse ‘dat komt allemaal wel goed mentaliteit 😉 en tevens zitten de uren van een eventuele locatievisit (de zoektocht naar de juiste locatie voor jullie) hier al bij in.